Dagens manga/anime

Konnichiwa!
Nu ska jag starta ännu en ny kategori! Kategorin heter "Dagens manga/anime.
Kategorin handlar om att jag visar er en rolig manga/anime karaktär och sedan skriver jag lite info om karaktären.
För att förstå vad jag skriver behöver ni veta 2 ord, manga och anime. Anime är storögta tecknatfigurer som visas på tv. Oftast brukar anime handla om att huvudrollen i serien får super krafter och slåss mot det onda.
Manga är precis som anime men manga visas inte på tv. Manga är nästan som en Kalle Anka tidning, fast manga skrivs i en pocket bok och är mycket bättre än en Kalle Anka tidning!^^



Namn: Sakura Kinomoto

Ålder:
10 år

Seriens namn:
Cardcaptor Sakura

Är manga/anime:
Cardcaptor Sakura finns som både manga bok och anime serie.

Seriens handling:
Sakura får magiska krafter och ska sammla in magiska kort vid namn Clow Card. Varje Clow Card har en unik kraft som Sakura måste strida mot för sedan få behålla kortet.
Hela serien går ut på att Sakura måste sammla in alla de magiska korten.


Kommentarer
Postat av: Anne

När blir hon klar med att sammla in alla korten typ?

2010-11-02 @ 15:12:27
Postat av: Yumi

Hon blir klar med att sammla in alla korten efter 70 avsnitt!:D

2010-11-02 @ 15:13:52
URL: http://yummyyumi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0