Ny kategori!

                                        Jag lär dig japanska!^^<3




Det är dags för en ny kategori! Den här gången ska jag lära er japanska eftersom jag vill skriva lite japanska texter ibland och jag vill ju såklart att ni förstår vad jag skriver om även om det står på japanska!:)
Men nu ska jag sluta skriva om tråkig info och istället börja lära er japanska ord, nu sätter vi igång!


Konnichiwa! = Hej!
Arigatou = Tack
Sumimasen= Förlåt
Mata ne = Vi ses
Sayonara = Förväl
Doumo arigatou = Tack så mycket
Dou shita? = Vad har hänt? 
Majide!? = Va!?
Ki o tsukete = Var försiktig
Kare = Han
Kanojo = Hon
Karera = De
Sueeden = Sverige
Nani? = Vad?
Koko = Här
Soko = Där
Asoko = Där borta



Det var allt, nästa gång ska ni få lära er lite svårare ord!^^
Sayonara!<3



 


Kommentarer
Postat av: nico

wow fattar inget <33 :)

2010-11-30 @ 20:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0